اصول و قوانین سایز لوگوها
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش


از اصول و قوانین لوگو پیروی کنید، چراکه دیر یا زود مجبور خواهید شد لوگوی خود را دوباره طراحی کنید. طراحی لوگو رایگان ممکن است شبیه بهم شوند ام طراحی لوگو اختصاصی این مشکل را نخواهد داشت. این را می گویم زیرا شما باید هویت بصری خود را در طول فرآیند بازاریابی دیجیتال و برندسازی ارائه دهید. لوگو یا برند نیز بخش بسیار مهمی در ساختن این هویت است. زیرا نماینده یک برند در غیاب آن آرم و ارتش است که در قسمت های مختلف سایت، شبکه های اجتماعی، آیکون های مورد علاقه، کارت ویزیت، کتاب برند، کاتالوگ، لباس فرم و ... قابل مشاهده است. اما نکته بسیار مهم ابعاد لوگو برای چاپ و نمایش در قسمت های مختلف است.
اصول و قوانین انتخاب اندازه لوگو
اصل انتخاب سایز و شکل لوگو برای نمایش در قسمت های مختلف هدر سایت، فاویکون، شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت، بنرها و ... مهمترین نکته در مورد طراحی لوگو می باشد. به عبارت ساده، لوگوی شما باید با تغییر شکل ها و ابعاد سازگار شود. هنگامی که برای نمایش روی صفحه نمایش پروژکتورها، بنرها، بیلبوردها و غیره بزرگ می شود. و زمانی که کارت‌های ویزیت، شبکه‌های اجتماعی و گوشه‌ای از سایت‌ها برای طراحی کوچک هستند. زیباترین لوگو اگر کوچک شود یا حداقل کوچک شود و خوانایی خود را از دست بدهد موفق نیست. به همین دلیل است که طراحان لوگو از اصل مینیمالیسم و اجتناب از جزئیات بیش از حد در طراحی های خود استفاده می کنند. زیرا کوچک شدن یک تصویر
وضوح جزئیات را تا حد زیادی کاهش می دهد. حال، اگر پیام اصلی برند در جزئیات لوگو باشد، چه چیزی بدتر است؟ به همین دلیل، اصل شکل لوگو یا شکل علامت تجاری برند موضوع بسیار مهمی است.
اندازه لوگوی وب سایت
وب سایت ها بخش بسیار مهمی از هر برند در دنیای تجارت مدرن امروزی هستند. تعداد کاربران اینترنت و خریداران آنلاین بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. مورد استفاده از لوگوی برند در قسمت های مختلف سایت قرار دارد. برای واترمارک کردن محتوای تصویر خود، از جمله عکس‌ها و ویدیوها، باید اندازه لوگو را تغییر دهید. همین لوگو در هدر سایت و نمادهای مورد علاقه نمایش داده می شود. شاید کوچکترین استفاده از لوگوی برند در فاویکون های سایت باشد. البته می توانید مانند برند آمازون یک برش مناسب از کل لوگو را به عنوان فاویکون انتخاب کنید که حرف K و فلش زیر آن است. اگر نمایش لوگو در کنار نوار آدرس سایت برای شما مهم است، باید در مرحله طراحی، از اصل اندازه سایز لوگو برای سایت پیروی کرده باشید.
اندازه لوگو در سربرگ وب سایت
به غیر از فاویکون، نمایش لوگو یا برند در هدر سایت یکی دیگر از کارهایی است که در طراحی سایت برای مشاغل مختلف انجام می شود. قرار دادن کادری برای نمایش لوگو در قسمت هدر سایت، زیبایی و تجربه UX صفحه اول را بهبود می بخشد. میانگین ارتفاع لوگوی نمایش داده شده در هدر 20 تا 30 پیکسل است. عرض آن ممکن است متغیر باشد. در واقع، در اینجا دستان شما برای استفاده از قالب آرم افقی و کامل کمی بازتر است.
• اندازه لوگوی افقی در هدر سایت: 150x250 پیکسل، 75x350 پیکسل، 100x400 پیکسل
• اندازه لوگوی عمودی: 160x160 پیکسل
• اندازه کامل بنر: 60x468 پیکسل
اندازه لوگو در فاویکون
به دو دلیل باید از فاویکون ها در سایت خود استفاده کنید. ابتدا نمایش آن در مرورگر به زیبایی بصری سایت شما می افزاید. ثانیاً، این راهی است برای شناسایی برند خود و در نظر گرفتن طول عمر آن. زیرا اگر کاربر در تب سایت دیگری باشد، علامت برند شما را در بالا و گوشه برگه سایت شما می بیند. به عبارت دیگر لوگوی شما جلوی چشمان شما خواهد بود. از طرفی این مکان ها به راحتی قابل شناسایی هستند. متن نباید در فاویکون استفاده شود. در آن اندازه کوچک، حروف خوانا نیستند. اگر لوگو یک تصویر است، باید از برش های مناسب در فاویکون استفاده شود. نماد لوگوی فاویکون، باید با فرمت png یا نماد باشد ابعاد مناسب لوگوی نمایش داده شده در فاویکون 16x16، 32x32 یا 64x64 پیکسل است. البته از ابعاد 15*15 نیز استفاده می شود.
برای نمایش فاویکون در مرورگرهای قدیمی مانند اینترنت اکسپلورر، باید کد مناسب را در سر وب سایت با فرمت PNG یا نماد وارد کنید، اما در مرورگرهایی مانند کروم یا فایرفاکس نیازی به نوشتن کد و فایل ندارید. وارد کردن فرمت favicon.ico در پوشه اصلی سایت کافی است.
اندازه لوگو در شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی بخش مهمی از سرنخ ها و پورتال ها برای جذب سرنخ هستند. فعالیت مداوم، اصولی و صحیح در شبکه های اجتماعی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر فروش بیشتر، نرخ تبدیل بالاتر، سئوی بهتر و سودآوری تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین، سعی کنید هویت بصری برند خود را در شبکه های اجتماعی تقویت کنید. بهتر است اندازه لوگو در شبکه های اجتماعی مختلف را بدانید تا تاثیر و ماندگاری آن در ذهن کاربران افزایش یابد. برای لوگوی کسب و کار شما کافی است که کاربران و مشتریان احساس جذابیت و حرفه ای کنند تا بتوانند به راحتی به شما اعتماد کنند. و چند نکته بسیار مهم در مورد اندازه لوگو در شبکه های اجتماعی:
• از ابتدا و در حین طراحی باید پاسخگو بودن لوگو را در تغییر اندازه آن در نظر بگیرید. به محض اینکه لوگو را پیدا کردید، آن را به اندازه های مختلف پیمایش کنید و سازگاری آن را اندازه بگیرید.
• اگر لوگوی شما ترکیبی یا حروفی است، سعی کنید از مهمترین و زیباترین قسمت های شبکه های اجتماعی به عنوان نماد استفاده کنید
• اگر لوگوی شما یک تایپوگرافی یا مونوگرام است، می توانید از اولین حروف نمایش داده شده در فاویکون ها و شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام و غیره استفاده کنید
• وضوح و خوانایی لوگو در اندازه کوچک بسیار مهم است خود را به جای کاربر بگذارید و قضاوت کنید.
اندازه آرم برای شبکه اجتماعی فیس بوک
180x180 پیکسل برای صفحات شخصی و تجاری
820x312 پیکسل برای جلد
628*1200 برای تصویر پیوند مشترک
اندازه لوگو برای شبکه اجتماعی اینستاگرام
110x110 پیکسل برای نمایه
161x161 پیکسل برای تصویر کوچک
1080x1080 پیکسل برای تصاویر مربعی
برای تصویر افقی 1080*566 پیکسل
برای عکس‌های چهره 1080*1350 پیکسل
1080x1920 پیکسل برای داستان
اندازه لوگو برای شبکه اجتماعی توییتر
400x400 پیکسل برای تصویر نمایه
1500x500 پیکسل برای تصویر جلد
440*220 تا 1024*512 پیکسل برای تصاویر توییت شده
اندازه نشان‌واره برای یوتیوب
800x800 برای عکس نمایه
2560x1440 پیکسل برای
تصویر جلد کانال YouTube
اندازه نشان‌واره شبکه اجتماعی لینکدین :
400x400 پیکسل برای تصویر نمایه
1584x396 پیکسل برای تصویر پس زمینه
اندازه لوگو برای چاپ
لوگو باید بر روی انواع کالاهای تبلیغاتی و مرتبط با برند چاپ شود. منظورم انواع هدایای تبلیغاتی، آرم شکلاتی، لباس فرم، ست اداری، گیره، تی شرت، لوازم التحریر، مانتو، لیوان، ظروف، بسته بندی، تابلو و غیره است. برای رسانه های چاپی، تعریف اندازه علامت تجاری کمی متفاوت است. زیرا اندازه لوگوی چاپ شده روی تی شرت با لوگوی چاپ شده روی لیوان متفاوت است. در کنار اندازه، کیفیت رنگ و لایه بندی صحیح طرح نیز مهم است. در زیر برخی از ابعاد مهم لوگو برای چاپ آورده شده است:
• اندازه لوگوی چاپ شده روی لیوان: 3x8.5 اینچ
• چاپ روی کارت ویزیت: 2 x 3.5 اینچ
• چاپ آرم روی تی شرت: 15 x 14 اینچ
• چاپ روی جیب سینه فرم اداری: 8.52*8.43 اینچ
• اندازه لوگو برای چاپ بنر (ایالات متحده): 40x27 اینچ
• ابعاد پاکت نامه: 8.41 x 5.9 اینچ
• ابعاد زیر لیوانی: ۴ × ۴ اینچ
نظریه شکل لوگو
لوگوها باید قابل تغییر اندازه باشند و این بخشی از فرآیند برندسازی است. علائم تجاری باید در قسمت های مختلف نمایش بصری برند استفاده شوند. از آنجایی که در دیجیتال مارکتینگ سعی در جذب مشتری و ماندگاری برند در نظر مخاطبان داریم، باید در تمامی زمینه های فعالیت علامت مشترکی وجود داشته باشد. چاپ لوگو بر روی قطعات مختلف لوگو شکلاتی، کارت ویزیت، کارت هدیه، بروشور، کاتالوگ، بنر و غیره باید ارزش یکسانی داشته باشد و سطح خوانایی و جذابیت یکسانی داشته باشد. چند نکته مهم در مورد اصل اندازه لوگو وجود دارد:
• لوگوی پیکسلی یا برداری: معمولاً لوگوها در محیط پیکسلی طراحی می شوند. تغییر ابعاد در یک تصویر پیکسلی باعث تغییر کیفیت نیز می شود. برش 500 در 500 پیکسل اندازه معمولی برای طراحی لوگو است. اما یک لوگوی حرفه ای در محیط وکتور طراحی می شود. تصاویر وکتور با تغییر اندازه کیفیت خود را تغییر نمی دهند. به همین دلیل است که تصاویر وکتور برای تغییر ابعاد لوگو بهتر هستند. این شامل محیط طراحی لوگو، Illustrator، After Effects و غیره است
• بهتر است چندین نسخه مختلف از لوگوی خود را به صورت افقی، عمودی، مورب، مربع و غیره نمایش دهید. تا بتوانید از آن در موارد مختلف تبلیغاتی استفاده کنید.
• برای فایل‌های png با حجم کمتر از 200 کیلوبایت بسیار مهم است: برای نمایش فایل‌های png روی پس‌زمینه رنگی، به آرم‌ها نیاز است. علاوه بر انواع فرمت ها، آنها باید خروجی png لوگو را نیز ارائه دهند.


پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.