همه چیز درباره کالیگرافی
سفارش تبليغات در انجــمن قالب گراف ورود به تاپيک اطلاعيه هاي تابستانه قالب گراف
امور گرافيکي و کدنويسي وب خود را به جي جي ميزبان بسپاريد
نام کاربري : پسورد : فراموش

کالیگرافی به معنای هنر زیبای نویسندگی است. در حال حاضر وقتی از هنر خوشنویسی صحبت می کنیم، پشتوانه تاریخی به قدمت خاستگاه خط و نوشتن در صفحات اول پوست حیوانات وجود دارد. به طوری که بیش از 3000 سال پیش شناخته شده است. گفته می شود برای اولین بار توسط چینی نوشته شده است. برخی دیگر این هنر را به رومیان نسبت می دهند اما خوشنویسی یا هنر خوشنویسی در اواسط قرن پانزدهم به صورت صنعتی مورد استفاده قرار گرفت اگر به نمونه هایی از این هنر نگاه کنید، نوعی ترکیب خطی را خواهید دید که در آن حروف و کلمات منفرد خم می شوند. تا به امروز انواع سبک های خوشنویسی در دنیا تولید شده است. و جالب اینجاست که کاربردهای زیادی در طراحی گرافیک و برندسازی دارد. حتی لوگوساز حرفه ای آنلاین نیز قابلیت این را به شما می دهد به شکل کالیگرافی یک لوگو را طراحی کنید.
بنابراین این سوال مطرح است که چرا از خوشنویسی در برندسازی استفاده کنیم؟ کدام برندهای معروف از خوشنویسی استفاده کرده اند؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانیم آنچه را که در این زمینه باید بدانید.
آشنایی با کاربردهای کالیگرافی
علاقه مندان به هنر خوشنویسی می توانند در زمینه های مختلف از آن استفاده کنند. خوشنویسان طرح های مختلفی از خوشنویسی گرفته تا خط کشی و سایه زنی ایجاد می کنند. طراحی فونت موضوعی قابل تشخیص در این هنر است. اما این دو یکی نیستند. طراحان خوشنویسی می توانند از فونت های موجود برای خلق آثار خود استفاده کنند یا خود فونت ها را طراحی کنند. آره! ما در مورد مصنوعات کاملاً مجزا و متمایز صحبت می کنیم که در زمینه های زیر استفاده می شوند:
متن های نمایشی: هر نوشته ای که برای اهداف مختلف در معرض دید عموم یا گروه خاصی از مردم قرار می گیرد، می تواند یک اثر خوشنویسی باشد. این شامل قالب های دعوت، گواهی نامه ها، علائم لوکس، اعتبار فیلم و غیره است
طراحی لوگو: یکی از راه‌های متمایز کردن کسب‌وکارتان از رقبا، زیبا کردن لوگو با خوشنویسی است. از این هنر می توان در قسمت های مختلف تبلیغات برند استفاده کرد. از آنجایی که در نوشتن کلمات از اصول زیبایی شناسی استفاده می شود، ناخواسته توجه بینندگان و مشتریان را به خود جلب می کند. معمولا لوگو برند لباس در زمان تبلیغات به صورت نوشتاری است و برندهای معروف در کنار لوگوی تصویری، یک لوگوی نوشتاری نیز دارند.
طراحی و ساخت هدیه و کارت: کارت پستال و کارت هدیه برای مناسبت های مختلف استفاده می شود. اگر خوشنویس هستید، می توانید مجموعه ای از آثار خود را برای جذب سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک ایجاد کنید.
ایجاد ذهنیت مثبت در مورد خود: خود را به عنوان یک کارفرما تصور کنید، در بین رزومه های مختلفی که ظاهر شده است، رزومه ای که زیباترین نوشته را داشته باشد جذاب ترین و ماندگارترین رزومه نیست؟ قطعا بله!
ورزش تعادل روحی: آیا می دانستید که خوشنویسی توسط روانشناسان به عنوان درمان و تمرین برای ایجاد تعادل در زندگی افراد مختلف تجویز شده است. فرآیند خلق آثار خوشنویسی منجر به تمرکز، آرامش و در لحظه بودن می شود که تاثیر مثبتی بر وضعیت روحی افراد دارد.
درآمد: و در نهایت، می توانید با هنری که دارید در زمینه های مختلف درآمد کسب کنید. تعرفه کارهای گرافیکی و هنری انجمن های صنفی را ببینید. به عنوان یک طراح و هنرمند می توانید از توانایی و خلاقیت خود درآمد خوبی کسب کنید. آموزش خوشنویسی از راه های دیگری نیز درآمدزایی خواهد کرد.
معرفی انواع کالیگرافی
در یک دسته، خوشنویسی را می توان به مدرن و کلاسیک تقسیم کرد ویژگی های هنر کلاسیک مانند تزیین متمایز، عدم تخطی از قوانین، سنتی بودن، یادآور گذشته و دقیقا شبیه گذشته بودن نیز در این نوع خوشنویسی صادق است. اما در نوع مدرن، ویژگی های هنرهای مدرن و جدید جامعه نیز وارد هنر خوشنویسی یا هنر زیبای نویسندگی می شود. از جمله استفاده از رنگ جدید. از ترکیبی از اشکال و سایر خطوط مدرن استفاده کنید. تزئینات کمتری وجود خواهد داشت و رنگ های جدید دنیای مدرن در این اثر هنری دیده می شود. در خوشنویسی مدرن مقداری از وضوح و خوانایی نوشته از بین می رود، به طوری که زیبایی کلی اثر اهمیت زیادی دارد. در حالی که خوشنویسی کلاسیک را می توان تا حدودی با تایپوگرافی ادغام کرد.
معرفی انواع سبک خوشنویسی
روح هنر هرگز محدود به هیچ منطقه و جغرافیای خاصی نبوده است در سراسر جهان در هر منطقه ای شاهد تجلی سبک خاصی از هنر خوشنویسی بوده ایم. درست مانند سبک های مختلف هنر معماری که در هر نقطه از جهان بر اساس شرایط موجود هر ملت و طرز تفکر، فرهنگ و سایر رشته های هنری قابل تشخیص است، سبک های بسیار متنوعی برای هنر خوشنویسی در کل جهان است:
خط غربی: برای این سبک خوشنویسی از قلم مورب استفاده شده است. از فونت های معروف و پرکاربرد این سبک می توان به فونت رومی، قلم ایتالیایی، فونت انگلیسی و فونت کارولینژی اشاره کرد. هر خط از این نوع از یک سری قلم گرادیان متفاوت استفاده می کند.
خوشنویسی شرقی: در این سبک خوشنویسی از چهار عنصر قلم مو، جوهر، کاغذ و جوهر استفاده می شود. همچنین به عنوان "چهار گنجینه یادگیری خوشنویسی" شناخته می شود. انواع و اشکال این چهار عنصر خطوط مشخصی از سبک شرقی را تشکیل می دهند.
خط اسلامی:شاید بهتر باشد آن را خط عربی بنامیم. زیرا در مورد اسلامی بودن یا نبودن یک سبک نظرات مختلفی وجود دارد. با ظهور اسلام زیبایی های زیادی به بخش های مختلف هنر و فرهنگ جامعه وارد شد. بنابراین نام رایج سبک هنری اسلامی بود. ادامه دهید! در رسم الخط اسلامی یا عربی، روح معنوی بر نوشتن حاکم است. خط کوفی و ​​خط نسخ از معروف ترین و زیباترین خطوط این سبک هستند که در کتابت قرآن کریم استفاده می شود.
تفاوت کالیگرافی و تایپوگرافی
خط و تایپوگرافی به اشتباه یکسان در نظر گرفته می شوند، در صورتی که زمینه های کاملاً متفاوتی دارند. بین طراحی، خوشنویسی و تایپوگرافی تفاوت وجود دارد. در خوشنویسی طراحان و هنرمندان از حروف کلمات برای خلق یک اثر هنری زیبا و جدید استفاده می کنند. به گونه ای که خطوط و کلمات با هم برخورد می کنند و ترکیب کلی مهم می شود. در واقع در خوشنویسی سعی می کنیم فیگور بسازیم. اما تایپوگرافی از یک اصل برای نوشتن حروف و کلمات استفاده می کند. خوانایی در تایپوگرافی بسیار مهم است. در حالی که در خوشنویسی زیبایی بصری اثر در درجه اول اهمیت قرار دارد. نقاشی خط نیز شاخه ای از هنر نقاشی است.
در تایپوگرافی تعداد کمی از کلمات و حروف طراحی می شود، در حالی که در هنر خوشنویسی محدودیتی برای اثر نهایی وجود ندارد. تابلوهای خوشنویسی زیبا که به سختی می توان حدس زد چه متن هایی روی آن نوشته شده است، یکی از پرطرفدارترین مشاغل برای دکوراسیون داخلی است. علاوه بر این، در تایپوگرافی برای چاپ، نمایش و معرفی از تایپ و نوشتار استفاده می شود و در خوشنویسی نیز این گونه است، اما شکل و ظاهر نهایی اثر همیشه مهمترین اولویت است.


پاسخ ها

براي نمايش پاسخ جديد نيازي به رفرش صفحه نيست روي تازه سازي پاسخ ها کليک کنيد !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.